2012/09/16

Om att göra om.




I dag har jag startat flertalet projekt.
(Slutfört desto färre.)
Exempel ovan är varken avslutat eller ens påbörjat, mer än i tanken.

Det svåra är bara att välja kulört, och enfärgat eller tonat?
Och kan jag verkligen måla på en gammal teakmöbel?
Även om jag är så väldigt less på den och tycker att den är trist?
(Vill gärna köpa såna här fötter och byta ut på nästintill alla våra möbler.)

Tror gult för att inte ha precis var enda färg i världen inklämd i detta hem.
Men vi får väl se.

4 kommentarer:

Fina frugan sa...

Gult var helt underbart! Önskar att jag hade en sån fin byrå att fixa med.

Hela Konkarongen sa...

Att måla över teak är väl lite som att svära i kyrkan, men jösses vad snyggt! Sjukt bra idé att måla i olika nyanser!

/Sarah

spunnet socker sa...

Dör vad snyggt. Gult ftw! Såg på instagram idag och kan bara ropa hejja!

Joanna sa...

fina frugan,
ja, jag föredrar nog också den gula.

hela konkarongen,
det är ju så!
och därför så svårt att ta steget, inte bara att klicka ångra i verkliga målarlivet.
nyansidén inte min, men visst är det snyggt!

spunnet socker,
tack tack!