2012/02/22

Om maten.


Samma dag som jag på Facebook beklagade mig över min svårighet att uppfylla min del av arbetsuppdelning i hemmet
Han – köper maten, lagar maten, bestämmer iaf minst hälften av alla rätter (oftast alla (se punkt nedan))
Jag – komma på några maträtter jag vill äta under veckan
går
Alex och skriver ett inlägg om hur svårt det är att komma på maträtter.
Och får bästa recepttipsen i
kommentarsfälten!

När Alex sedan lade ut den första kategorin – fisk, kunde jag inte låta bli att göra en slags enkel receptbok av det hela.
Så att ni enkelt kan ladda hem en pdf att bläddra i vid akut brist på matinspiration.


Här är fiskdelen.
Det kommer mer, och till dess hoppas jag även på att kunna lägga ut länk till nedladdning av pdf.

Tack och tack det kunde inte ha kommit lägligare.

Hälsn.
En som har för avsikt att återvända till familjelivet och dra sitt strå till stacken.
(Och lämna soffan.)

7 kommentarer:

Fortfarande lycklig sa...

Wow, tack! Vilka bar tips! När det kommer till fisk kör jag fast extra lätt - och gör samma sak jämt.

Fortfarande lycklig sa...

BRA tips... !

Josefine sa...

Ah... grymt! Och snyggt! Så sjukt bra med enkla vardagsrecept. Det är det allra svåraste alltid. Att sitta oh slögoogla lyxrecept till helgen tycker jag bara är lyxigt men det här att varje varje dag komma på nåt smabbt och enkelt och helst okej nyttigt är svårt.

MANNY-KEN sa...

Ljuvligt!

Annika sa...

Smart och snyggt, men lite synd att många recept verkar utgå från fryst fisk. Färsk fisk är ju alltid så mycket godare. I synnerhet de sällsynt trista och miljövidriga laxportionsbitarna, som fler konsumenter borde undvika.

Hos mig på 222.smaskens.nu hittar du många bra och snabba fiskrecept (jag tycker 30 min är en snabb middag). Och många andra recept, för den delen.

Tack för en vacker och läsvärd blogg, som jag hittade till bara för några veckor sedan!

Tove sa...

Vilken fantastisk idée! Vår familj här hemma tackar och bugar för alla bra recept°
//Tove m familj

Janette Millbom sa...

Tack för de snygga tipsen