2012/02/05

Om helgen.

Jag har blivit förkyld och har under helgen åter fått prova på känslan.
I smärta.
Av att hosta tills man kräks samtidigt som man har fogar som blixtrar bara man harklar sig lite kraftigare.

Jag har även snutit handflator fulla av blod.
För att slemhinnorna är så känsliga nu att de stupar för minsta lilla.

I går hade jag inte många förutsättningar att få sova.
Hemskt ont i fogarna (pga dumdristig promenad, samt hostan), hostan i sig, och jobbig släng av RLS.
Så jag duschade istället.
Mest hela natten.

Nu undrar jag om jag ska gå in i dimman som hostmedicinen försätter mig i.
Eller om jag helt enkelt ska hoppas på att hostattackerna driver ut bäbisen?

3 kommentarer:

Jenny sa...

Åh stackare! Hoppas du mår bättre snart! Krya på dig!

Chula sa...

Men du, vilken fruktansvärd otur du haft på sistone. Snart vänder det!

Joanna sa...

jenny,
tack!
det är så himla jobbigt med hosta, jag hoppas på snar tillfrisknad.

chula,
det är mest fördelar med att vara höggravid under vinter och jag ska jämföra med under högsommaren som jag var förra gången.
men en nackdel är helt klart den där att man kring januari februari helt har slut på reserven, och blir sjuk av minsta lilla.