2012/01/20

Om en fredags-lista.

Vad åt du till frukost?
Banan/mjölk/havregryn mixat till god och nyttig samt mättande milkshake.
Två rostade mackor med lemon curd och ost på.
En kopp te.

Vad har fått dig att skratta idag?
När Torsten vaknar och innan han fått ordning på rösten säger "mjauu" som första hälsningsfras.
För att han är katt mest hela tiden nu.

Vad har du på dig just nu?
Gravidmjukisbyxor och mormors gamla nattlinne.

Hur ser resten av dagen ut?
Ska få skjuts av min svärmor till ett apotek, där ska jag handla lite kroppsvård (har inte samma luktpreferenser som gravid, kan därför inte säga "köp den här" längre, utan måste lukta mig till något jag pallar, mkt ger mig bara illamående).
Sen bli skjutsad till förskolan för att få hämta Torsten (det har jag kunnat göra bara en gång sedan jag blev sjukskriven i slutet av november), ska bli mkt kul.

Vad händer ikväll?
Äta middag hos svärföräldrarna.
Sedan ligga med Torsten i soffan, för jag klarar inte av att sitta i fåtöljen i hans rum och natta honom, det tar för lång tid.
Vi kör slöa och gravidanpassade varianten, min käraste jobbar kväll.

Och på lördag?
Noll planer.
Ta oss igenom dagen, en styck höggravid och gravt rörelsehindrat kvinna, en styck överenergisk och upptäckstörstande tvååring.

Och på söndag?
Se lördag.

Vad är det roligaste som hänt dig den här veckan?
Det är inte roligt att vi är så sjuka allihop, men det har varit sköna dagar och vi har fått ses mkt allihop.

Och det absolut sämsta/tråkigaste?
Stressen över att jag vill packa upp.
Har sakta börjat acceptera att vår heminredning är hälften kartonger, och med en massa damm och byggskrot, men inser att det finns en annan värld, och det är den världen jag börjar längta efter.
Samt kräkas som höggravid, men lämnar det bakom mig nu, kommer knappt ihåg det längre, vilket då sa du?

Hur lyder dina senast tre inkomna sms?
1. "Det var hemskt"
2. "Jag vet inte det känns som att det blir fel att ringa och kolla också"
3. "Okej. Men det känns jobbigt för mig att ringa när jag inte kan komma och hämta honom"

Vad dricker du i helgen?
Te och vatten och o'boy.

Inga kommentarer: