2011/12/12

Om ringar i guld.




Jag drömde en natt i förra veckan att min make inte längre ville vara gift med mig.
Stor sorg.
När jag vaknade kände jag mig lättad, och extra glad över att han finns i mitt liv.

Efter någon timme kom jag ihåg att drömmens största sorg var att jag inte längre fick bära min fina vigselring.
Hmmm…
Jag funderade över huruvida jag kunde slipa bort kärleksinskriptionen (okej, det är bara våra namn och datum, inte allt för mkt kärlek men ändå) och bära den ändå.

Den andra ringen är från H&M.
Några tusen kronor billigare, matchar utmärkt.

Snart är det adjö med ringarna för ett tag.
Fingrarna har börjat svullna.

3 kommentarer:

amanda löwenberg sa...

Åh din ring är så himla fin!

Joanna sa...

jaaaa!

Elisabet sa...

Väldigt fina. Man kan nästan inte se skillnaden på guldringen och fejkguldringen! (Förutom att H&M ringen är större och hade varit otroligt dyr om den var av riktigt guld)