2011/12/09

Om en fredagslista.

Vad åt du till frukost?
Vaniljyoghurt, müsli, lingongrova med ost och kalkon.
Och te.

Vad har fått dig att skratta idag?
Mina fina kollegors avtackning i eftermiddags.

Vad har du på dig just nu?
Svarta strumpbyxor, lilarosarandig överdel, vigselringen, och stora mjuka underkläder (som ändå skaver).

Hur ser resten av dagen ut?
Vila i soffan, se ett avsnitt av Grand Designs, och sen gå över till mina svärföräldrar där Torsten är och lagar middag.

Vad händer ikväll?
Se På spåret, säga att vi ska lägga oss tidigt men dröja kvar i soffan med en skönt avslappnad känsla av ledighet för samtliga i familjen i morgon.

Och på lördag?
Två riktigt nära vänner, hon som jag lärde känna på dagis, och hon som jag gått hela grundskolan med.
Den första fick barn i augusti (dagen innan Torstens tvåårsdag!), den andra är bara några veckor efter mig i graviditeten, det ska bli så kul, vi ska äta fikalunch runt vårt nya stora matbord som tillåter matgäster med normal ät-position (inte hukandes över soffbordet alltså).

Och på söndag?
Golv måste fixas, sen pepparkaksbak hos svärföräldrarna.
(Jag hoppas även på ett besök på Forum, luciatillbehör till Torsten behövs, samt ljusslinga till balkongen, tiden lär inte räcka till detta dock.)

Vad är det roligaste som hänt dig den här veckan?
Att få träffa mina vänner, fika med dagiskompisen, lunch med "renoverar'n"
Och upptäckten av det här! (Hur länge har de gjort det, egentligen?)

Och det absolut sämsta/tråkigaste?
Samma som förra: jag är för arg mot Torsten, eller snarare att jag ryter för mkt.
Som ju beror på trötthet och smärta som inte riktigt kan tackla hans fysiska aktivitet, får dåligt samvete han är ju egentligen bara så full av energi och nyfikenhet.

Samt kände en viss irritation över att min inloggning på min jobbdator används till vikarier, SOM ÄNDRAT MITT SKRIVBORD flyttat mappar osv osv.
Känner att det inte är okej.
Har dessutom väldigt många lösenord till olika internetsidor där.

Hur lyder dina senast tre inkomna sms?
1. Hej då! Det gick så fort bara.
2. Hej vi äter vid 6-tiden i dag välkommen
3. Ska jag ta med lussekatter?

Vad dricker du i helgen?
Te, vatten, varmchoklad, julmust.
Och kanske lite kaffe?

Bästa julklappstips?
1. En lite finare ätbar sak, fint förpackad, spännande smak, man köper sällan sånt själv men är väl alltid kul att få?
2. Köp något till någon annan, här finns de flesta stödorganisationer samlade, endel har julklappskampanjer, andra kan man ju ge ett bidrag och sedan göra sitt eget "intyg" till mottagaren.
3. Presentkort. Många tycker att det är höjden av opersonligt, men jag blir iaf alltid glad över ett presentkort. Man får liksom lyxen att gå och välja ut något fint åt sig själv, helt utan dåligt samvete.


Eller vänta!
Det roligaste.
Det kanske inte är MAX hemleveranser lika mkt som det är att min mamma ringde för någon dag sedan och sa att de kommer till jul, och sen ringde min lillebror i dag och sa att han kommer i mellandagarna.
Det var faktiskt också himla kul.
Även om MAX står högt i kurs.

Inga kommentarer: