2011/10/12

Om tapeter på lunchen.

En bra sak med att närmsta tapetbutik från jobbet ligger vid S:t Eriksplan:
PÄRLANS!
Hoppsan, jag var visst tvungen att köpa massor.


Men med tapeterna går det sämre.
Alla jag väljer ut på internet för att sedan gå och kolla på i verkligheten får underkänt.
Pärlemoren verkar flöda rikligt i tapetbranschen just nu, och de mönster som ska vara "retro" blir för mkt Hemnet och styling för min smak.
Dessutom vet jag inte exakt vad det är jag är ute efter längre.

Stora flödande mönster trodde jag var givet.
Nu börjar jag däremot tänka att det kan se märkligt ut med ett rum i mönsterexplosion.
När alla andra rum är så rena och enkla.

Fast jag gör nog ändå tillslut som jag alltid gör.
Struntar i helheten och väljer varje detalj efter det jag tycker är finast.
Helheten tenderar att bli bra ändå.

5 kommentarer:

TuvaMinnaLinn Vintage (a love story) sa...

Det har du rätt i! Med helheten...till en början kan jag tycka att det ser helt galet ut...men tillslut brukar det bli bra bara man får bo in sig lite.

Chula sa...

Åh!!!! Älska tapeter!

amanda löwenberg sa...

Jag gillar mest sandbergs tapeter. Så himla mycket fint! Det är ett tips, de har både flådiga och diskreta mönster!

Lillgull sa...

Jag älskar en tapet från Mimou som ser korsstygnsbroderad ut. Men så är jag ju helt tokig i folkkonst och rosor också. Mimou Rose
Har ett annat tips som jag hittade via the freelancers blogg. En finsk sida som har gamla tapeter uppdelade i årtionden. Massor med fint, kanske kan man få prover hemskickade? Kolla!

Joanna sa...

tuvaminna,
ja så är det.
känner att mkt blir fel i nya lägenheten bara för att varje beslut tas i hast när problemen dyker upp.
och för att jag är så disträ och knappt klarar fokusera helt på jobbet och vardagslivet, det är som att jag knappt klarar av det, och att då ta besluten om kulört, brytning, matthet, golv, lister, nyanser, tapeter, om det ska målas upp till taket vid fönstren eller lämnas en kant och i såna fall hur stor kant AAAAH jag fixar det nätt och jämt!

chula,
jaaa! men shit vad många fula det finns!

amanda,
de har väldigt mkt fint, har däremot inte hittat någon som känns helt rätt där.

lillgull,
jag såg några såna, tycker det såg skithäftigt ut!
tack för tipsen, ska genast kolla.