2011/10/10

Om maten och det vackra. Om tillvaron.




Äggen passade bättre i det här inlägget.
Så de fick flytta.

När jag är i butiker med rediga råvaror har jag så svårt att hålla mig.
Vill helst köpa med allt.
Förpackade i brunt papper och enkla flaskor.
Jag vill att hela tillvaron ska vara så – enkel och redig.
Och vacker, det får man ju inte glömma.

Just nu vet jag inte om vår tillvaro är annat än knapp.
Så där så att tiden på riktigt verkligen inte räcker till.
Vi behöver fördubbla antingen dygnets timmar eller oss själva, och nu har Torsten fått ögoninflammation.
Så den friska, icke-gravida av oss, den som måste vara i lägenheten och renovera.

Måste nu stanna hemma och vårda barnet.
Eftersom mina fogar inte klarar mer än att ha hämtat honom från förskolan i dag.

Tillvaron! Vad gör man?
Det är bara att fortsätta.

1 kommentar:

Unga fröken Karlsson sa...

Håller med om det där med den typen av mat, man vill verkligen att hela köket ska se ut lite så. Och livet, såklart.