2011/10/16

Om fogarna.

Låt oss nu alla ta i trä för vad jag just ska berätta:

Fogarna har fogat sig.
En smula åtminstone, helt plötsligt märkte jag att varje steg inte längre skar som knivar och elstötar.
Att det inte konstant känns som att någon har slagit mig mellan benen med ett brännbollsträ.
Och att jag gick jättefort till tunnelbanan efter att ha lämnat på förskolan (okej, precis alla svischade förbi min snigelfart, men det gick ändå fortare än för två veckor sedan).

Jag kan inte ligga på sidan och jag har svårt att resa mig ur sängen.
Varje gång jag ställer mig upp från stolen på jobbet smärtar det, och (normal)stora kliv är det inte att tala om.
Men ändå.
Ändå!
Jag känner mig lyckligt hoppfull inför detta faktum, att kanske kan det bli ett inte fullt lika jobbigt slutskede av graviditeten denna gång.

Hurra!

9 kommentarer:

Chula sa...

Hurra!

Sophie sa...

Hurra hurra hurra

A och A sa...

Vad härligt! Vet du, mina är mycket bättre också. Tror det är akupunkturen som jag gått på två gånger i veckan. Jag känner mig som ny! Dock har jag en massa sammandragningar istället, men det är en annan historia.

Hoppas det håller i sig Joanna!

Sköna Helena sa...

Åh, hurra! Håller alla tummar!

Lillgull sa...

Åh så kul! Plötsligt händer det bara, som i trisslotts reklamen!!!
Håller tummarna ;)

Unga fröken Karlsson sa...

Håller verkligen tummarna!

Anonym sa...

Åh!!! :) Jag håller tummarna och tar i trä och allt möjligt lyckobringande! Hoppas verkligen detta ska gå åt rätt håll!
/PPD

Magpie sa...

sweet! Hoppas att det fortsätter i rätt riktning!

Joanna sa...

ja hurra!
men bara därför var de extra jobbiga i söndags kväll och måndags, men det hade jag så klart mig själv att skylla.

förfallet verkar i viss mån iaf ha pausat, och det tackar jag så väldigt mkt för.