2011/10/11

Om en lista.

Nämn något som gjorde dig glad igår: att tunnelbanan ut till Rågsved är i gång, så det bara tog mig en halvtimme att åka från jobbet för att hämta mitt sjuka barn.
Vad gjorde du kl 08 imorse: satt i soffan under en filt tillsammans med sjuk son.
Vad gjorde du för 15 min sedan: svarade på Karins frågor.
Det sista du sa högt: "Jamen vad härligt, vi ses, hej då" när pappa ringde och sa att han skulle fixa middag i kväll.
Det senaste någon sa till dig: "Så slipper du tänka på det. Hej då." när pappa ringde och sa att han skulle fixa middag i kväll.
Vad har du druckit idag: vatten och te och coca cola (samma förra graviditeten, blev besatt av coca cola som jag i vanliga fall inte alls vill ha).
Vad var det senaste du åt: en pistagebulle som var alldeles för ogräddad.
Vad var det senaste du köpte: en Pez till sjuk son.
Vad är det för färg på din ytterdörr: brun.
Vad är det för väder hos dig nu: höstsoligt.
Vad ser du om du tittar till höger: en karmstol med lejongult medaljongmönstrat tyg.
Vad gör dig glad just nu: att min pappa är här och hjälper oss.
Vad ska du göra härnäst: packa en flyttkartong.
Humör just nu: lite ledsen så där som man var när man var barn, en känsla av maktlöshet. Tror däremot att det bara handlar om hormoner..
Kläder just nu: svar klänning som jag köpte förra graviditeten, svarta strumpbyxor.
Längtar du mest efter just nu: att renoveringen och flytten ska vara överstökade. Att få gå omkring i nya hemmet och plocka allt i ordning, hitta nya platser och kompositioner för och av våra saker. Julmyset vi ska ha i nya hemmet, särskilt eftersom min man för första gången sedan Torsten föddes inte jobbar jul och nyår, VI BLIR LEDIGA TILLSAMMANS I MINST NÅGRA DAGAR HURRA!

Inga kommentarer: