2011/04/09

Om vår lördag.

Vi började i lugn takt kl 05.35.
Åt välling drack te och såg på Pingu.


Sen åkte vi till Ikea…

Torsten älskade alla rum man kunde sitta i soffor i och säga hej och hej då till.

Lägga saker i shoppingpåsen, exempelvis 10 (TIO!) pack grytunderlägg.

Han öste i och jag öste ur, det var som den där sången om "sand ibland" bara att vi var blott två man.


Vi blev en sänggavel rikare, jag klämde fingret så att blodet sprutade, samt svor en lång ramsa samtidigt som jag sparkade undan en illa placerad shoppingvagn.
Framför en barnfamilj, mamman gav mig onda ögat och jag brydde mig inte ett skvatt.


Sen blev det grillat och vin hos svärföräldrar med svägerskor svågrar make syskonbarn och kärlek.

Slutet gott, allting gott, i morgon grillar vi korv i Nyckelviken.

1 kommentar:

Klara sa...

Ja eller hur- IKEA kan roa ett (litet) barn hur länge som helst verkar det som ;-)
Gud vilken fin klänning!