2011/01/02

Om drömmen.






Jag drömde att vi bodde i ett hus.
Det låg utanför Moskosel och hade vita och med tiden väldigt nötta väggar.
Breda golvplank med trasmattor på för att hålla undan draget.

Min käraste var brevbärare delade ut en massa paket.
Kom hem för både lunch och eftermiddagskaffe.
Jag och Torsten gick runt i vår lugna vardag plocka undan enbart för att ha något att göra.
Lät eftermiddagskaffe vara en dags huvudsyssla och inte bara något att kasta i sig på väg till något annat.

I min vakna fantasi drömmer jag ofta om ett hus.
Att ha en trädgård en förstukvist hämta morgontidningen i brevlådan vid grinden.
Problemet är bara att bestämma sig för var vi vill att det här huset ska ligga.
Vi är två i vårt förhållande och vi kommer från var sin landsände.
Inget val är det självklara.


Bilder från Gamla Prästgården i Arvidsjaur.
Som jag fotade någon gång i början av förra året.

4 kommentarer:

iLLi sa...

Jag förstår hur du måste längta! jag är tacksam varje dag för att min man trivs här!! Och att han vill bo här!
Det var ju ingen självklarhet!

kram och god fortsättning!
/L

amanda löwenberg sa...

Åh så himla fina bilder! Jag vill också ha ett hus, med päronträd och pelargoner. Men det får komma senare.

Lisa sa...

vad fint!

Joanna sa...

lina,
det är verkligen bra för er att ni båda känner er hemma där ni bor.

kram OCH JAG HÅLLER TUMMARNA VARJE DAG NU!
spännande så jag förgås.

amanda,
det är ett fint hus.
hus får komma senare, verkligen. ibland känns det ouppnåeligt, men jag gissar att även jag kommer att bli så vuxen en dag.

lisa,
tack.