2010/11/22

Om Lindex och slutet.


Jag glömde berätta hur det gick.

Jag fick ett mejl från kontaktpersonen jag haft på Lindex kundtjänst.
Hon förklarade att lagen var sådan att de hade rätt att ta.
Min jacka.

Men jag tänker att det är ungefär som med tillsvidareanställning.
Även om det i lag är så att man jobbar där tills arbetsgivaren säger att man inte längre behövs.
Att man på något sätt faktiskt är livegen.
Så är det sällan det faktiskt sker så.
(Hände dock mig en gång, men det är en annan historia.)

För arbetsgivaren vill sällan ha en anställd som inte vill jobba där.
Som man får säga upp sig.
Så tänkte jag att även Lindex skulle tänka.
På en gång.

Men jag har nu fått pengar OCH får behålla min jacka som jag köpte.
På en loppis för något år sedan.
Så tack Lindex.
Inte tack för allt extra arbete ni gav mig allt jag ville var ju att köpa en vintermössa till Torsten.
Men tack för att ni ersatte mig min kemtvättsräkning.


Bild från lindex.se, det är ett hårband men jag funderar på att göra om den.
Till en julfluga åt Torsten.

2 kommentarer:

Karin L sa...

Så oerhört besynnerligt att kontaktpersonen ljuger för dig! För det är faktiskt lögn. Lindex har inte någon lagenlig rätt till din jacka. Det gör mig lite arg faktiskt att de på detta sätt försöker mörka sitt eget misstag - och så ska du till på köpet vara tacksam?! Nej, lögn är vad det är.

Joanna sa...

haha den jäkla luringen!
det var faktiskt en av anledningarna till att mitt svar dröjde.
till en början tänkte jag nämligen kolla upp om det verkligen fanns en sådan lag, men jag hann aldrig och sen orkade jag aldrig och efter det kändes det så inaktuellt.

men varför skrev hon så?
har hon missförstått eller blev hon helt enkelt sur på mig, för att jag inte godtog hennes lösning?