2010/10/04

Om pappa och Pingu.



Torsten har upptäckt Pingu.
Han kan inte få nog.

Förra veckan kunde han vakna mitt i natten och börja kräla ut ur sängen.
Med ögonen knappt öppna.
Och stappla ut i vardagsrummet för att få se Pingu.

Sen blev han sjuk och vi var väldigt generösa.
Med detta Pingu-tittande.
Vissa avsnitt är faktiskt riktigt humoristiska men Torsten verkar uppskatta.
Vinjetten betydligt mer (se bild ovan).

På morgonen blir Torsten glad att pappa kommit hem.
Sitter intill honom i sängen och klappar på kinden.
Klappar allt som oftast en aning intensivt med små klös emellanåt faktiskt.
Men det är kärlek och hur ska en bäbis veta hur man visar pirr i magen?

Nu har han gått till dagis.
Och ska leka leka leka hela dagen jag tror att han saknar det på helgerna.
Och jag.
Ska fira kanelbullens dag och ligga i soffan så mkt jag bara kan.
(Haha som om. Jag tvättar och tänker vika in en massa tvätthögar och dammtorka och promenera till Högdalen och även öva sång och flöjt.)
Och ge Torstens pappa min allra käraste så många pussar han är värd (det kommer att ta ett tag).

3 kommentarer:

Unknown sa...

Haha,klart att Torsten gillar Pingu. Vilka barn(och kanske vuxna också) gör inte det?
Brorsönerna älskar Blixten Macqueen (bilen) och Byggare Bob. Arve som är 3,5 år är väldigt snusförnuftig och sa plötsligt igår när de hälsa på hos farmor och farfar:
- Pappa, jag vill ha en tigerdräkt!
Bara så där helt apropå, men alla små funderingar och tankar suger jag åt mig och kan le åt i flera veckor. Behöver jag tala om att faster ha fått julklappstips också? Här ska inhandlas tigerdräkt :)

Lisa sa...

åh torsten är så söt och det låter som en bra dag!

Joanna sa...

mia,
jag undrar verkligen vad den magiska formeln är.
vad i pingu det är som gör att alla barn blir helt saliga.
det måste så klart vara kombinationen av flera saker, men att en ettåring kan dras så till det när han inte uppmärksammar annat?
jag försökte till exempel med barbapappa men det ville han inte veta av.

arve kommer att bli så glad över sin tigerdräkt.


lisa,
torsten är min sol.