2010/10/27

Om dagens kläder och tankar.



I dag såg jag och Torsten ut så här.
Och jag hade utsläppt hår.

För att jag mådde så dåligt på morgonen det går magsjuka på Torstens förskola.
För att jag hade feber kvällen innan och helt otroligt ont i magen.
Men kanske allra mest för att håret hade så äckligt mkt spray i sig.
Så jag tvättade det på morgonen tog en sån där dusch.
När man bara står under strålen och vaknar till liv.

Inte hinner man torka hår på morgonen mitt tar allra minst två timmar på sig.
Och när jag fick massagen på jobbet visade det sig.
Att vår massös också hade utsläppt.
Att hon heller aldrig har det så.
Men att hon just i dag tvättat håret på morgonen och inte hunnit torka det.

Och Torsten har fått för lite av mig den här veckan tror jag.
Hans pappa duger ingenting till <-- obs obs enligt Torsten den här veckan, enligt mig är han helt perfekt som far.
Det är omöjligt att inte få dåligt samvete.
Hur bra jag än vet att han har det.
Torsten alltså, fadern får nog klara sig.

Tycker fö det är lite svårt att fatta.
Att jag hade lika vitt hår som Torsten när jag var liten.


Torsten har fina Moonkids-byxor han fick när han var modell åt dem.
Och en t-shirt från Åhléns med tatueringar på.
Det kanske syns bättre här även om just det är en body (det gäller att vara petig).
Och jag.
Jag har som vanligt loppis blandat med H&M och Noa Noa.

5 kommentarer:

Lisa sa...

hihi vad söta ni är du och torsten. du är superfin i utsläppt hår också!

camilla sa...

nämen oj vilket svall du har! du borde visa det mer, det klär dig himla fint. svallet alltså, håret. (och kläderna också för den delen. din garderob verkar vara helt otrolig)

Fröken K sa...

SÅ fint hår du har. Hoppas du slipper bli sjuk, jag är rädd för magsjuka och kommer bli tokig den dagen sonen drar med sig det hem från dagis.

underbaraclara sa...

Du ser ut som en såndär vacker judinna, du borde hetat Judith vettja.
fy ny ska jag sluta kommentarsbomba dig,men bara sattuvet ska jag satsa på en riktig retrovagn :) för din kommentar var så betryggande

Joanna sa...

lisa,
tack.
torsten är sötast så klart.

camilla,
ja.
fast dagen efter klippte jag av mig drygt en decimeter på det.
men det växer ut och jag kommer nog fortfarande ha lika svårt för utsläppt.
det tar för mkt på min hals och hänger för mkt ner i mitt ansikte.
men jag tränar på det.

fröken k,
tack.
jag blev dessvärre sjuk.
inte roligt i engelska papphus, men nu är jag hemma och mår lite bättre och torsten är dålig i magen den lilla stackaren.

clara,
tack.
judit hade varit fint att heta.
kommentarer är alltid roliga så det kan aldrig bli för många.
(inte när de inte är korkade vill säga, då är en endaste kommentera en för mkt.)
vad roligt att du går på din smak och tar retro.
tror verkligen inte att det kommer att bli fel.
och går den sönder så gör den det, vissa vagnar går sönder även om de är nya.
och eftersom man sällan kör barnvagn i hög hastighet är det inte som att bäbisen kommer att volta och sedan slungas ut ur vagnen, ifall en skruv råkar släppa.

hoppas ni hittar någon riktigt fin och välbevarad.