2010/09/19

Om min drömservis.



I somras när jag och min syster åkte på några loppisar.
Såg vi en servis.
Den blev genast min drömservis.

Och jag tänkte jag borde köpa den jag kommer att ångra mig om jag inte köper den.
Och så klart gör jag det.
Ångrar mig.

Den övre bilden är servisen vi fann.
1 200 kr för 39 delar.
Den nedre bilden är av samma sorts servis som jag just hittade hos Hemlängtan.
Bara en smula dyrare.

Åh så jag ångrar mig kära syster eller kanske rent av du min vän som bor i Robertsfors.
Har ni vägarna förbi där.
Och den är kvar.
KÖP DEN ÅT MIG.
Tack på förhand (ps åk rent av dit enkom för att se om den är kvar).

21/9: Den heter Relief.
Och den är designad av dansken Jens H Quistggard (åh alltså ni danskar. Vad ni kan.)
Kronjyden gissar jag är fabriken/verkstaden/vad kallar man det? den är gjord i.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Men åh! Den där servisen fanns på Ria för ett år sedan. Om den är norsk vill säga. För 250 kronor.

Joanna sa...

lägg.
av.

då för ett år sedan när jag inte gick på ria längre.
för att vi skulle flytta för att jag var nyförlöst och hade tusen skoluppgifter att hinna.
för ett år sedan när jag bodde ett kvarter från ria.

JAG DÖR.

Joanna sa...

och jo,
på hemlängtans sida står det att den är dansk.
Kronjyden.

Josefin sa...

FIN! jag vet ett ställe där de har den här i småland. tror inte den är så dyr. jag ska kolla upp det om du vill? 39 delar vet jag inte ifos om det är. men kan kolla som sagt.
kram!

Joanna sa...

JA!
KOLLA!
KRAM!

Anonym sa...

hej! jag hittade din blogg idag och blev direkt förtjust. nu sitter jag och kollar igenom dina äldre blogginlägg. hittade då den här servisen. jag har den. hittade den på gnosjö hjälper i småland för 125 kr. då tyckte jag att det var lite dyrt då jag brukar hitta billigare serviser. men nu inser jag mitt fynd. jag hoppas du också hittar den. tack för en ärlig och fin blogg.

/johanna

Joanna sa...

nähä johanna lägg av!
nu dör jag så klart av avundsjuka, men överlever kanske eftersom jag är en sådan ödmjuk person och ändå kan glädjas för din skull.
125 kr.
helt fantastiskt.

och vad glad jag blir att du hittat min blogg!
tack tack!