2010/08/30

Om mina födelsedagsönskningar.


Ett smycke från 60-talets glansdagar.
Här i form av en ring av Sigurd Persson det vore ju ta mig tusan höjden av materiell lycka.

Dada's Diamonds vackraste kollektion.
Och ur den den vackraste broschen.
Finns den ens kvar detta är höjden av önskning en sådan som knappast är reell att uppfylla.

De vackra kragarna från Noa Noa tydligen har.
Min kille redan gått på span efter den men nu vet både han och jag.
(Jag visste det efter ett mejl och ett telefonsamtal.)
Att den kommer i butik först 1 september.

Och parfymen som jag aldrig kommer att kunna ha.
Ty den gör att min käraste nyser.
Oavbrutet (snyft).

I övrigt:
Blommor blommor blommor.
(Läs ranunklar, pioner, nejlikor i bleka färger.)

1 kommentar:

Mia sa...

Visst är det härligt (och jobbigt!) att gå och drömma om något som man verkligen vill ha så mycket. Hoppas innerligt du får tag i en krage, tycker Noa Noa kunde sända dig ett paket på din stora dag. Eller åtminstone en rejäl presentcheck. :-)