2010/05/09

Om den röda och den gröna.


Den gröna väskan känns väldigt fin.
Marc Jacobs-fin tänker jag.

Den röda jackan är väldigt röd.
Sagolikt röd känner jag.

Veckan som varit har varit full.
Full av mat och trevliga kvällar, sömnlösa nätter och arbete in på småtimmarna.
I helgen ett 60-årskalas och ett 6-årskalas, ett maxmål och en snabb visit på Svenssons i Lammhult.
Fast i Sickla.

På onsdag kommer min mamma om inte askmolnet lyckas stoppa henne igen.
Och i bakgrunden skymtar min käresta han har just duschat honom och Torsten.
Den senare för att han gjort en ordentligt blöja.


Klänning, H&M för länge sedan
jacka, H&M den där Garden Collection
spetsöverdel en loppis i Gladsax
väskan, loppis i Gävle
och halsbandet som gör Torsten galen av ha-begär; H&M.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Åh! Den där väskan...
fast hela alltet är snyggt också. Du måste i alla fall vara snyggast i hela Bonnierhuset.
/annika

camilla sa...

åh vad jag ångrar att jag inte slogs om den där röda garden-jackan när den kom ut, den är ju helt fa-antastisk. och du klär som attans i den :)

Anna sa...

Oj, jackan är ju sagolik, punkt! Sånt missar man när man inte går i vanliga klädaffärer :/

amanda löwenberg sa...

Hej fina du! Satt och kollade igenom din blogg lite, den är så fin! Då hittade jag detta inlägg:

http://vackrakladerochannat.blogspot.com/2009/05/om-moooode.html

Och såg att du har en sammetskappa, likadan som jag! Nu undrar jag var du hittade den? Vilket märke är det? (min är tysk, köpt i Nässjö) är det grön eller blå (min är midnattsblå!) om den används fortfarande och om du gillar den!
Kramar och tack för en fin blogg!

amanda löwenberg sa...

Åh tack så mycket för den fina kommentaren!
Skulle jag kunna få låna en bild på kappan att visa på min blogg? Det är ju ett så roligt sammanträffande! Du får såklart låna bilder av mig!

Nostalchic sa...

Jackan är så underbar, jag försökte hitta en jag kunde ha på mig, men icke. Precis i min smak. Du är utsökt smak som alltid. KRAM

Joanna sa...

annika,
ja den där väskan..
kanske att jag är en av de färggladaste iaf, särskilt i den jackan.

camilla,
ja men faktum är att jag såg den på webbutiken förra veckan.
men den var borta dagen efter.

anna,
visst är den.
och visst gör man. emellanåt kan jag fylla på med nya saker.
för att få en mix, och vissa färger och former går inte att stå emot, det är som att jag sugs in via annonsen rakt in i butiken.

amanda,
visst är det roligt!
låna bilder du, jag ska göra det själv.

nostalchic,
himla otur alltså.
när jag gick in i butiken fanns det två kvar, en mini och en stor.
jag högg.
inte minin och jag är så nöjd.
och tusen tack snälla du, kramkram.