2010/03/21

Om uppackningen och om våren.



I helgen bjöd vi på fest.
Och fika.
Fika på em för såna som har barn och såna som hellre ville dricka kaffe.
Fest för de andra, de som föredrog bubbel och vuxenprat i soffan.
Alla fick kakor vi (mest min käraste) har bakat hela veckan.

På fredagen köpte jag hem våren i form av blommor.
Och hängde upp gardiner med hjälp av min vän knappnålen.
(Först fick jag skruva upp gardinstängerna det har jag bara varit på väg att göra sedan mitten av januari.)

På lördagen bar vi ner.
Fyra stycken dörrar hela förrådet fick stuvas om.
Satte upp speglar och tavlor och hyllor och tömde lådor.
På böcker jag trodde vi sorterat alla.

Och det var en massa spring.
Jag sprang mellan rummen, mellan högarna och skräpet.
Arrangerade skrotet så att allt skulle se någorlunda snyggt ut.
Klädde mig själv i en fin turkos klänning.
Och målade naglarna röda sedan kom gästerna.

2 kommentarer:

Sonja sa...

Jag blir väldigt inspirerad. Blommorna och flaskorna, så ljuvliga nyanser. Du har verkligen gåvan att kunna SE din omgivning (detaljer, färger, former). Det ser man också i pyjamas+nagellacksbilden. Det gör mej glad, för just så vill jag också SE. Och av dina bilder blir jag påmind om att jag måste ge mig tid till det eftersom det gör mig så lycklig!
Snurrigt inlägg, men jag hoppas du förstår!
/Sonja

Joanna sa...

sonja,
jag blir så väldigt glad att du uppmärksammat min tanke och dessutom tar dig tid att skriva till mig hur mkt du uppskattar den.

det gör mig riktigt glad och inspirerad att fortsätta.