2010/02/12

Om väggarna och om blommorna.


Nya tulpaner varje fredag.
På torsdagen är de lagom hängiga och ibland nästan vackrast så.

Och i söndags kväll tog jag tag i att hänga upp tavlor.
Bara några kvar som jag inte hunnit känna efter.
Var de ska sitta.
Det blir ombonat och hemtrevligt.
På bilden ett självporträtt som min storebror målat.
Ett fotografi på en dansk soldat, min kärastes morfars far.
Och i flygplanet en fin kolorerad pilot den köpte vi av Magnus på Spegeln.
Åh Spegeln. Längt.

4 kommentarer:

Anna sa...

Fredagstulpaner är det bästa - det finns inget mysigare än att starta helgen med att arrangera tulpaner i små vaser och portionera ut lite varstans på torpet. Trevlig helg!

Julia sa...

Ja, av tulpaner blir man lycklig. :) Fint!

Pausfogel sa...

Åh, jag längtar hem. Mitt studentkyffe i London saknar både tulpaner, mammor och kökssoffa. Jag har mest min kontrabas och en massa heltäckningsmatta, men det räcker inte alltid.
Men snödropparna har börjat sticka upp både här och där, fast vår i februari är inte riktigt rätt.
Hm.

Jag hoppas er inboning går bra. Tavlor och saker på väggarna är alltid bra!

Anonym sa...

Jag unnade mig också tulpaner i veckan och jag blir lika glad när jag ser som. Vardagslyx och hopp om våren.

Ha det gott!