2010/02/09

Om längtan.


Kära vår.
Jag saknar dig.

Och så längtar jag efter skidturer och soliga dagar om några veckor åker vi till fjälls.
Med min kärastes hela härliga familj.
Jag. Läng. Tar.

Till fredag bara några dagar till helg.
Vardagarna är roliga jag gillar att vara på Bonnier men.
Helg är alltid helg Torsten är alltid Torsten.

En söndag ganska nära ska jag fika med en fin.
Det längtar jag till jag längtar även tills vi ska få ihop en kväll av festligheter.

I slutet av mars kommer mina föräldrar hit.
Det längtar jag också till.
Att få låta dem se hur stor Torsten har blivit.
Mina äldre syskon har inga inplanerade besök men jag längtar till när de kommer också.

Och nu måste jag äta frukost så jag hinner i tid.
Längta är nog fel ord men det är ju himla gott med te.

3 kommentarer:

Lena sa...

Längtan kan nog vara ganska bra, om inte annat är det bra att ha saker att se fram emot! :)

Förresten, vilka himla fina krukor du har! Och pelargonerna, vilka tjusiga! Men jag har vårt för dem, för lukten av dem.. Jag vet inte vad det är, men jag klarar inte riktigt lukten av pelargoner. Tyvärr, för de är ju trots allt ganska fina.

Joanna sa...

just den här längtan jag räknat upp är fin.

och krukorna är underbara men det är inte mina.
de är från gamla prästgården i arvidsjaur.
skulle gärna ha såna dock.

vissa pelargoner luktar oerhört starkt.
jag gillar långa spretiga ljusgröna pelargoner med vita och ljusrosa blad.
och såna som krullar ihop sig och har små taggar, de är läckra.

iLLi sa...

jag längtar också till våren och blommande pelargoner!

Kram
/Lina