2010/02/24

Om fisken och tavlan och om den himla fina tapeten.


5 kommentarer:

iLLi sa...

Haha! Vilken underbar tavla! Hoppas jag får behålla min man trots att han får sy i sina knappar själv! ;-)

kram

Katarina sa...

Så fina väggar. Den turkosblå helt underbar. Den rosa nästan exakt som den R blandat till väggarna i vårt nya uthus.

Jag håller med I-L om tavlan.

Lisa sa...

hahaha så underbar tavla!

Anonym sa...

Den där tavlan väcker samma känslor som när jag tittar på Mad Men . Det är fint och så fruktansvärt obehagligt. Sanningen är att vi har kommit en bit på väg,och vi kan skratta åt femtiotalets hemmafru men de levde i en värld då de skulle fått paria status som frånskilda och förlorat sin ekonomiska standard, ingen barnomsorg att tala om. Jag är djupt tacksam för de kvinnor som gjort det "privata till det politiska" Och öppnat upp världen för oss...
/Kristina

Joanna sa...

visst är tavlan hemsk.
och underbar.
hemsk för att det var sant, och underbar för att den påminner om hur mkt bättre det är att vara kvinna nu.

hela vurmen för 40-talet och 50-talet, alla som vill baka kakor och gå hemma i förkläde.
jag kan gilla det bara just för att vi kan göra det på egna villkor.
inte som förr, på mannens och för mannen.

katarina,
de färgerna är bland de bästa jag vet.
och gör sig utmärkt på väggar.