2010/01/01

Om 2009 års sista dag.

Det har sina fördelar.
Att bo på sjätte våningen på en kulle med utsikt över staden.




När klockan slog tolv brakade det lös fyrverkeritokiga jag sprang.
Som en ylande hund från fönster till fönster.

Det brakade och smällde och blev ett så fascinerande ljud mellan husväggarna.
Pistolskott under vatten.
Så lät det men det vet jag bara för att jag har sett amerikanska actionfilmer,

Torsten tyckte att det var fint han hade iaf stora ögon.
Och sprattlade med armarna och benen när jag tänker efter nästan precis.
Som sin mor.

5 kommentarer:

Mats Lindmark sa...

Så häftigt, skulle ha velat vara med och se skådespelet.

Joanna sa...

mats,
ni får komma hit nästa nyår.
eller åka till emma, hörde att hon flyttat in till en lägenhet av samma höjd.

Alexandra sa...

WOW, och gott nytt år till er alla tre!

Lisa sa...

det låter fint! :)

Ingrid sa...

Det har sina fördelar att bo på vån 6 :D Jag hade dock inte ett lika färgsprakande fyrverkerilandskap framför mig. Ändå upphör jag aldrig att förvånas över hur folk har råd med alla dessa raketer!!??