2009/12/10

Om långa listor och lite energi.


Rensar packar slänger städar sorterar organiserar.
Tvättar kläder gardiner mattor sängkläder.

Och så måste jag göra slutuppgifter i skolan.
Produktdesign hemsida flyers annons presentation.
Och modereportage mitt sista för Arbetarbladet.

I går kom ett nej från en praktikplats.
Som nog skulle ha varit ett ja men omorganisationer gjorde det omöjligt.
Att hinna med praktikanter så till långa listan läggs nu även:
Skriva nya förfrågningar ringa jaga leta plats.
Hoppas på intervjuer som just nu ändå känns helt omöjliga att få in i schemat.

I går.
Jag sjönk ihop luften gick ur mig jag blev nog minst två centimeter mindre.
Ville lägga mig i sängen och bara andas men här hinner vi inte andas eller vara tomma på luft.
Här måste vi fortsätta.
Så jag fick resa mig upp istället fortsätta packa flyttlåda efter flyttlåda.
Och prata med glad röst till Torsten så han skulle vara nöjd ett litet tag till.
I sin stol.

I morgon kommer mamma.
Jag längtar till i morgon.


Mockajacka, Erikshjälpen
halsduk, H&M
trött människa, ursrpungligen Arvidsjaur för tillfället Gävle på lördag Sthlm.

Inga kommentarer: