2009/11/21

Om Nacka och om huspromenader.



I går tog vi en härlig promenad i Nacka.
Mina svärföräldrar bor alldeles intill en sjö och förbi den och genom Storängen gick vi.
Till Forum och sedan hem igen.

Det härliga med promenader i bostadsområden är.
Att man kan kika på alla hus.
På alla trädgårdar och på en bit av hur folk lever.
(Obs obs inte på ett obehagligt stalkeraktigt sätt.)

Jag hade min nya väska jag köpt på Coccobello.
Eller.
Jag ska köpa den, på måndag troligtvis kommer jag att gå dit och betala min skuld.
Den är i mjukaste läder och en praktisk storlek som rymmer mkt mammasaker.

5 kommentarer:

Elina sa...

Väskan var väldigt fin!

Åsa sa...

Väskan var fotad på ett mkt konstnärligt sätt, eller det är ju alla dina foton, tagna med en kostnärlig blick. Kram Joanna.

Joanna sa...

elina, åsa,
tack tack tack.

och tack åsa,
jag gillar att fotografera.
kram.

Anonym sa...

Du stod 3 meter ifrån min brevlåda när du fotograferade detta. Storängen är väldigt fint och även huset du fotograferade

Joanna sa...

anonym,
egentligen försökte jag fånga de vita bären på buskarna.
men som synes misslyckades jag och det fina huset blev blickfånget istället. nu kommer jag inte ihåg exakt vilka hus som ligger nära detta, men jag vet att jag gillar alla längs det där promenadstråket vi gått.
det måste vara härligt att bo så.

storängen har så fint nätmönster av vägar.
de slingrar sig på ett naturligt vis och det känns mer levande än rutiga villakvarter fyllda med älvsbyhus i olika kulörter.