2009/10/29

Om hemkomsten.


Vi är hemma nu.
Vi skulle lämna Arvidsjaur 17.00 med buss till Jörn och få vänta där.
En hel timme i den halvt nedstängda tågstationen.
Men mina föräldrar skjutsade oss.
Det blir betydligt lättare i hjärtat när de gör det då får man
1. åka hemifrån lite senare
2. slippa vänta en timme i Jörn men framför allt
3. vara med dem ända in i sista tågminuten.

Tåget var framme 04:51 Torsten var för att vara honom.
Ovanligt olycklig på kvällen så vi sov inte mkt.
Det gör jag förresten aldrig på tåg så nu har vi istället sovit några timmar här hemma.
Dagen blir konstig och saknaden är stor jag vill bo närmre min familj.

Men det är alltid skönt.
Att vara hemma.

2 kommentarer:

malin sa...

Jag bodde i Arvidsjaur tills jag var fyra eller så, det känns fortfarande som hemma, och jag har all min släkt där. Men jag har inte varit uppe på över 4 år, på min morfars begravning, och kommer inte iväg på länge än. Tråkigt nog blir det säkert på en begravning igen...

Joanna sa...

malin,
åk dit i sommar.
det är så fint på sommaren skogarna luktar så gott och bergen är så vackert blå då.

och så går du till gamla prästgården och dricker kaffe och äter kakbuffé.