2009/05/25

Om en lista.

Jag gör alltid listorna sist av alla. Ungefär.
Det är för att jag i någon vecka tänker "inte ska jag tråka ut med listor" och sedan inser.
Att jag ju själv älskar att läsa listor och därför gör jag dem till slut.
Har bland annat den där 100-listan klar men vet inte om jag ska publicera den HUNDRA PUNKTER liksom.

Men här en lista i alla fall:

Du heter:
Elin Joanna Grubbström

Smeknamn:
Plompebarn (pappa), Janna (storebror och en kusin), gumman (mamma), Dolly (som är ett smeknamn på smeknamnet Dollyrocker, ibland och av en viss grupp vänner).

Beroende av:
Om jag inte räknar med människor: the Sims, Guitar Hero, loppisar, vissa bloggar. Just nu även: fil och ostmackor.

Vad får du oftast komplimanger för?
Min frisyr eller mina kläder.

Hur svarar du i mobilen?
Joanna.

Vem ringde du senast?
Brynäs Hälsocentral.

Antal timmar sömn i natt:
Fem?

Sov du ensam?
Nej.

Brukar du komma i tid?
Ja. Men oftast med andan i halsen.

När mår du bra?
När jag är med min familj. När jag känner mig ikapp och gärna i förväg med arbetsuppgifter.

Hur känner du dej nu?
Halvrisig och stressad.

Vanligaste färg på dina kläder?
Om de inte är svarta så är det ofta kalla färger jag använder.

Hade du en bra kväll igår?
Den var stillsam men fylld av ångestladdad klåda och arbete.

Rakar du benen?
Ja.

Är du blyg?
Ibland. Oftast inte.

Tror du på kärlek vid första ögonkastet?
Nej. Jag tror på förälskelse och attraktion.
Kärlek är något djupare och därför helt omöjligt att uppstå vid ett ögonkast.

Är du nöjd med ditt liv?
Ja. Det saknas alltid småsaker, men hur vore det att leva utan små mål att sträva efter?

Vad gör du i morgon?
Akupunktur mot foglossning, sen åka till Bollnäs och fortsätta slutarbetet på projektet vi har.

Vad är det värsta du vet?
Kanske otrohet? Det är så elakt och själviskt.
Och såna som skräpar ner, hur kan man släppa ett papper bara rakt ner på marken?

Har du bra vänner och äkta vänskap?
Ja.

Har du strumpor på dig nu?
Nej, mina ben kliar så mkt.

När grät du senast?
Har inte gråtit på hur länge som helst (varit förvånad själv över detta).
Men grät senast i natt i duschen halvett, helt förbi att trötthet men kunde inte sova för det kliade så mkt på kroppen.

Vad skulle du göra om du vann en miljon?
Betala av lån, förhöja min livsstandard men först: bjuda på stor fest för släkt och vänner.

Bär du glasögon eller linser?
Jag har glasögon men jag använder dem nästan aldrig.

Är du flygrädd?
Nej.

Vad dricker du helst när du är törstig?
Vatten.

Vilken är din favoritglass?
Anisette men de verkar ha slutat tillverka den.
Annars gammaldags vaniljglass.

Är du morgon- eller kvällsmänniska?
Nu för tiden är jag knappt människa alls, men har blivit mer morgon på senare tid.

3 kommentarer:

lisa sa...

Åh jag gillar med listor och nu har jag inte vart inne i din blogg på ett tag så har en massa fint att läsa.

jag snor denna, för alla listor snor man ju haha. Alltså för från början måste ju en lista kommit från någonstans.

ha det fint.

mvanvreten sa...

Säkert har du redan fått detta tåd, men Clarityn brukar funka mot kli-attacker.

mvanvreten sa...

råd