2009/04/02

Om reklam.



"Oj, känner du igen dig" säger en kvinnoröst.
För den yrkesverksamma kvinnan som håller ett möte, ett långbort med enbart män, har just råkat slita upp ett par röda stringtrosor ur väskan.


Och hon tycker det är så genant och sen råkar hon sprätta iväg den på en äldre mans huvud.

Åh hjälp så pinsamt tycker hon.


Men hon dricker vattnet som reklamen är för och kommer på den fiffiga idén.

Att använda det som hårband istället.

För att män är så korkade så att de inte förstår?

För att de är torra kostymer som bara sett stortrosor och inte vet vad en stringtrosa är?


Nej reklamrösten jag känner inte igen mig.

Jag har sällan ett extra par trosor i väskan.

Aldrig stringtrosor.

Det enda jag möjligtvis skulle kunna säga att jag känner igen mig i.

Är den manliga övervikten runt sammanträdesbord men jag sitter sällan kring sådana bord så d
ärför är det bara baserat på sådant jag läst mig till (och upplevt så klart men i andra sammanhang än just sammanträdesbord).

Bra jobbat.

Visa en bild av att kvinnor har röda stringtrosor i handväskan för man vet aldrig när man mitt i karriären behöver byta om till ett par fräscha röda string.

Visa en bild av att män i övre medelåldern inte fattar vad en stringtrosa är.
För de är så fast i sitt 40-tal.

Jag blir väldigt sugen på att köpa ert vatten.
(Förlåt det där sista var ironi det är tydligen vad min stringtrosebärande generation gärna använder sig av.)


Bilder från fina Nybo Kafé.

3 kommentarer:

Josefin sa...

Nä, just! Eller "bra rutet" som det brukar heta.

Anna sa...

Ehm.

Vem blandade ner vad i kaffet den eftermiddagen på vilken reklambyrå...?

För ingen nykter, tänkande människa kan ju rimligtvis kommit på, fått feedback på och slutligen godkänt den idén.

Seriöst...?

Mallis sa...

haha det är inte bara jag som stört mig på den hör jag, tur det den är ju hemsk!

som sagt vad har det haft i kaffet den dagen eg?

kram