2009/03/01

Om skola och sång.



I helgen gjorde jag som jag ofta gör.
Komprimerar veckors arbete till endast två dagar.

Jag gjorde en hemsida (den blev skitful bara för att jag inte fick lightbox-grejen att funka).
Jag skrev en novell (när jag vilade mig från hat-Dreamweaver).
Och så gjorde jag mönster
(bilderna ovan) och andra olika funktionsmakron i Photoshop jag kan nog tänka mig göra något av dem.
Kanske brodera en kudde?

Och så har jag sjungit opera.
Hann tänka shit o-ow när jag värmde upp hemma.
Diafragman har inte alls hängt med den stora utväxten.
Stödet fungerade inte alls som det skulle och jag fick mjälthugg bara jag andades tanken att töja mellan oktaver.
Hormonerna gör rösten annorlunda jag befarade ett tag att jag skulle bli alt.
Inte för att det är något fel med det en mörk kvinnoröst är bland det snyggaste jag vet.
Mest för att det vore jobbigt och väldigt ovant att öva in ny stämma och av gammal vana hela tiden lyssna efter första sopranernas ton.


Men det gick bra till slut rösten kom igång.
Och ungen ligger nu skärrad och undrar vad det var som hände.
En massa skumpande och ihopklämmande och höga toner i några timmar.

Inga kommentarer: