2009/02/12

Om strumpbyxor för stormagade.

Jag bara undrar.
Det måste ju finnas.
Ett ställe kanske på internet som säljer fina och många olika slags strumpbyxor.
FINNS DET?

Jag köper strumpbyxor i de största storlekar jag kan finna.
De rullar ändå ner över magen.
Och då undrar jag faktiskt hur man tänker när man gör strumpbyxor.
Om man som nygravid inte kan ha upp mot storlek 50 hur ska de någon annan med storlek 50 kunna ha det?

Det verkar som att någon fått för sig att kvinnor med stora storlekar.
Mest bara är stora på längden och aldrig på bredden.

11 kommentarer:

mina sa...

Så sant som det var sagt! Jag använder strumpbyxor dagligen, är lite rundare än vad som anses vara idealet och har alltid enorma problem med att hitta bra strumpbyxor...
Men Kappahls cottonmix enkla svarta i stl 46 eller 48 är de senaste jag köpt som funkat rätt så bra. Kanske kan funka för din mage också?

Anonym sa...

Det finns gravidstrumpbyxor också. Och stödstrumpor modell stay ups på apoteket. Och så kan man ta till det gamla knepet med att ha ett par trosor ovanpå strumpbyxorna också. De kanske rullar ner över magen men de sitter i alla fall uppe i grenen och det är ju nån vinst kan man tänka. Det gör jag.
Och jag har ju väldigt mycket mage numera.

Anonym sa...

Att hitta strumpbyxor som gravid är inte lätt men ett knep är att ha på sig dem bakochfram. Stayups kan vara ett altenativ men då får man se till att inte bli kall, urinvägsinfektioner ska man undvika som gravid.
Vad som funkade bäst för mig var HM´s leggins för gravida, gillar inte leggins alls men dessa var så pass långa att de täckte så att det bara var öppet i tårna och sen bar jag ett par steps över. Det såg ut som stumpbyxor när föttena var dolda i foträtta skor, annars älskar jag vackra klackar men det är inte att rekommendera när magen blivit tung.
Jag vet inte hur lång du är men dessa leggins, i alla fall de i storlek större var jättelånga. Min höggravida mage som mätte 125 cm i omkrets fick gott om plats så det kan vara värt ett försök.
De gravidstrumpbyxor jag hittade var tunna och på tok för dyra för sin dåliga kvalite. Behöver du stödstrumpbyxor har Lindex ett prisvärt alltenativ till apoteket och sjukvårdsaffärer. Storlek 48/50vända bakochfram funkade för mig långt in i tredje trimestern.

Lena L

Moa - En magisk purt... sa...

Fungerar det inte att göra ett litet klipp i midjan?

Lillgull sa...

Jag har också hört att Kappahls ska vara bra som en tidigare kommenterare skrev! Och så ska Åhlens plussize strumpbyxor vara bra, tjocka och bra stretch och kvalite, men de är lite dyra. Min mamma har mage och är nog över stl 50 och hon använder dessa märken.
Jag har själv ett par gravidleggings från HM och de är Asa-sköna! Bomull blandat med modal och viscose så de glider på skönt. Bra ifall man som jag svullnar och är öm under mensen:) borde ju fungera för en äkta gravidmage ju.

Förresten måste du kolla in den här söta tvådelade baddräkten(har bloggat om den idag också, kolla dagens inlägg om badsäsong 2009) Här är länken till den sötaste gravidbaddräkt jag sett :
http://www.etsy.com/view_listing.php?listing_id=18198813

Joanna sa...

mina,
jag ska prova kappahls.
så länge de är långa över magen borde det funka.

lisa,
jag har gravidstrumpbyxor men de enda jag hittat (har letat både i gävle och sthlm) är svarta 40 dens som dessutom sticker lite lagom obehagligt.
jag vill ju ha andra färger och mönster också, eftersom jag använder strumpbyxor varje dag.

trosknepet vore ju bra annars, men jag klarar inte av att ha strumpbyxor under magen.
de måste sitta högt upp och täcka hela magen, annars blir det obehagligt (så har jag varit sedan jag gick dagis, min mamma kan pustande intyga).

lena,
jag hade tänkt prova leggings faktiskt.
mest för att då förlorar man inte hela paret om det blir hål på hälen, som det ofta blir för mig.

men att vända bakochfram?
knepet lät smar men hur får rumpan plats då?
tror att jag är minst lika stor framåt som bakåt, och det bara fortsätter.

woa,
jag tror inte det.
inte för mig i alla fall, problemet är inte att de är för snäva i midjan utan snarare att de rullar ner och hamnar under magen.
klipper jag upp blir de nog bara ännu lägre och i och med det mer rullbenägna.
men kanske värt ett försök?

lillgull,
det får nog bli gravidleggings då.
har inte sett några plussize på åhléns här, men jag kanske bara letat dåligt.

och baddräkten: ursöt!

Anonym sa...

Bakvända stumpbyxor är bra att ha i några storlekar större, sådanna med en isättning för rumpan istället för grenkil. Då får både mage och rumpa plats. Min son är snart sju veckor veckor och jag börjar först nu komma i ogravidkjolar i storlek 46 så det var mycket rumpa och höfter som fick plats i felvända strupbyxor. Jag bär liksom du alltid klänning eller kjol, även som gravid och hatar också när strumpbyxorna glider ner under magen så jag känner väl till ditt dilemma.

Lycka till!

Lena L

Jenny sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

lilla syskonbarn. till din mamma får du hälsa att gravidmage inte går ihop med marknaden som bara erbjuder gravidstrumpor i svart. jag har i alla fall inte hittat några under mina gravidmagar.

Joanna sa...

lena l, jag ska ge det ett försök.
de senaste gravidstrumpbyxorna jag köpte såg ut som bakvända strumpbyxor, med två sömmar där fram och en där bak.

syster,
i såna fall avskyr jag marknaden.

Stina sa...

På bordello.se finns många slags strumpbyxor för större tjejer, bara ett tips :)