2009/02/09

Om min mamma och om en väska.



Min mamma.
Är den absolut finaste i världen.

När jag blir mamma skulle jag nöja mig om jag fick vara.
Hälften av allt hon är.
Hon är en bra mamma en stark människa och en god chef.
Kulturchef.
Hennes kontor är en dröm av tavlor på golvet lutade mot väggen, skulpturer och glasskålar och en massa roliga allt möjligt-saker.
Hennes garderob är en hel del Gudrun Sjödén och Noa Noa men hon kombinerar det på sitt eget sätt.
Så att allt ändå blir typiskt mamma.
Gärna med långa halsband.
Och fick hon välja skulle hon skola om sig till trädgårdsmästare och ha en stuga vid havet.

När vi var små fick vi ha på oss vilka kläder vi ville.
Hon tyckte det var onödigt att ta konflikter som bara handlade om vilken tröja man skulle ha.
Det resulterade.
Väldigt ofta i otroligt roliga outfits.

Jag hade gärna:
Byxor klänning tröja träskor och till det ett par tjocka vantar för stora som jag drog ända upp till armbågarna.

Väskan köpte jag på Erikshjälpen deras första öppna dag.
I Gävle.

2 kommentarer:

iLLi sa...

När jag gick ettan stack jag till skolan i strumpbyxor en liten tröja, och en klipp-cape som kjol.
Den var farmors och var i genomskinligt tyg med rosor på och en vacker gammal spets runt kanten.... Såg VERKLIGEN inte ut som en klol, då det blev en glipa fram, men jag tyckte den var såååå vacker. Till det ett par riktiga ballerinaskor, som pappa köpt åt mig.
Ja, jag var ett litet original som liten... Haha, vi brukar skratta åt det än! Då mamma upptäckte mig i matkön på skolan. En helt vanlig dag. Iförd en klippcapé! :-)

Joanna sa...

jag är säker på att du såg helt fantastisk ut idalina.