2009/01/19

Om som om sommaren (jag gillar inte den låten).



I dag längtar jag efter sommaren.
Min käraste säger att jag alltid längtar efter det som inte är nu.
På sommaren efter hösten, på våren efter Gautosjö och alltid efter.
Mamma.

Jag längtar efter alla de där varma dagarna.
Som jag i somras förbannade och efter mina morgonpromenader med dokumentär.
I i-poden.

Men istället för sommar är jag hemma från skolan.
Jag ska gå till sjukgymnasten jag har så ont i en axel.
Och så snöar det lite grann också.


Klänning från fina Nybo Café en av sommarens bästa dag.

4 kommentarer:

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

jag längtar också efter sommaren. Vilken söt klänning! fint med puderrosa så vårlikt.

iLLi sa...

Om jag fick välja skulle det alltid vara sommar! Förutom Julafton! Då ska det vara snö och vinter...

Men jag är en sommarmännsika! I love it. Alltid. :-)

Trots att våren och hösten också är underbara, så vill jag ha sommar.

jag älskar ha små sandaler, klänningar osv, så slipper man ha strumpbyxor och grejer... Bara slänga på sig ngt lätt!
Om jag fick välja skulle jag bo någonstans där det alltid är varmt.

Men då var det de där med mamma. Då skulle hon vara för långt borta! :-)

Joanna sa...

fläskpannkakan, tack!
den är väldigt fin tycker jag, särskilt när den infällda spetsen fortsätter bak på ryggen.
för det tycker jag är ett problem med nyproducerade saker, de kan ha en massa bling eller rysch på framsidan, upp längs halslinningen, men det tar oftast slut och är helt tomt på ryggen.
vilket jag tycker ser mest oavslutat ut.

lina, jag tror att jag skulle ledsna på sommar.
jag hann ledsna mina månader på kanarieöarna, blandning är bäst.
men hur gör man för att bo där man vill och ända ha mamma nära? (om de två platserna inte råkar vara samma.)
hör gärna av dig om du (eller någon anna för den delen) har en lösning på det.

iLLi sa...

Hm, jag har funderat själv på det länge...

Lösningen fick bli en man som står ut att bo uppe i norr.

Och nu så känns det bra. Mkt bra när vi ill och med köpt hus! Men faaaan vad jag saknar Sthlm! Eller någon annan stor stad som jag gärna bott i...

Tyvärr så ledsnar jag nog aldrig på sommaren och värmen. Även om jag kan sakna de underbara vårarna här uppe, då man är ute och blir brun som en pepparkaka.
Påsken i Nyträsk (eller Gauto ;-) ).
Sen är det klart att jag vill ha snö på julen. Men shit, jag längtar efter sommaren innan den är över till och med! ;-)

Nej, nog är det skönt med mamma nära! Men det går ju vara ifrån varandra om man pratar mycket. Hellst skulle jag vilja att Ajaur var en förort till Sthlm. Det hade löst problemet! :-P