2008/12/31

Om sista dagen på året.



Mina föräldrar är här.
Mina bröder är här, en store- och en lille-.
Min storebror är en duktig konstnär men han jobbar även som kock och är en duktig sådan.
Kvällens middag kommer att bli det bästa avslutet på ett år man kan tänka sig.

Min mamma är en duktig kulturchef och min pappa är en duktig musiker och musiklärare.
Min lillebror flyttar tillbaka till Sthlm han går på Kungliga musikhögskolan där han är en riktigt.
Riktigt duktig klassisk gitarrist (som han gav upp sin lysande hockeykarriär för att koncentrera sig på).
Min familj är så gudens duktig jag är riktigt mallig.

Min syster är också duktig, på att vara bibliotekarie och att arbeta för jämställdhet och säga de rätta sakerna till mig när jag behöver det som mest.
Men hon är inte här, hon och hennes underbara familj.


Top och bolero, Erikshjälpen Gävle.
Tyllkjol, gammal teaterkostym.
Kjol under, Myrorna Umeå.
Skor, Noa Noa.

5 kommentarer:

Ulrika sa...

Så verkar ju också du vara duktig. På att sjunga (har jag dock aldrig hört, men förstår att det är så). Du är ju väldigt duktig på att förgylla Gävle stad med din fina, speciella stil och du är duktig på att skriva i din blogg. Och så gör du fina illustrationer också!

Önskar dig ett fin sista 2008-årsdag och ett gott nytt 2009!

iLLi sa...

Hälsa hela familjen GOTT NYTT ÅR!!!!
Hoppas ni har det supermysigt...

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

vad tjusig du var i kväll!
Gott nytt år!

Anonym sa...

Det var du som inte var med oss.

Du är ju också fantastiskt duktig. På jag tror faktiskt allt du företar dig.

kram.

Joanna sa...

men vilken underbar egoboost (om jag får använda ett ord jag inte gillar lika mkt som dess innebörd).

ulrika, tack du.
det var väldigt fint att höra, värmande start på nya året och tack detsamma!

lina hälsa DIN familj gått nytt år också.

fläskpannkakan, tusen tack!
men bekväm som jag är bytte jag senare om till en lite mer säckvänlig klänning som rymde min broders goda mat bättre.

syster je, fattas fattas ständigt ett hål alla dessa dagar utan er.
och tack.