2008/12/21

Om mitt riktigt knallrosa läppstift.


Jag är i Nacka nu och jag har ett riktigt knallrosa läppstift.
Inte på mig i dag men i min ägo (jag vet bilden är så gammal men jag har ingen på lager just nu).
I går hade mina svärföräldrar sin årliga julfest.
Alla åldrar, alla syskon, alla vänner, alla barn det är trevligt med så många åldrar.
Särskilt gillar jag.
Av någon anledning.
Att sitta med äldre människor som är i mina föräldrars eller ännu hellre äldre än mina föräldrar.
Och lyssna på vad de har att säga jag lägger hela deras livserfarenhet bakom orden och får dem att väga.
Så mkt tyngre.
Nu ska vi snart till en syster.
Jag värmer upp fingrarna, jag tror det blir Rock band-session.
Jag hoppas.
Det blir Rock band-session.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka UNDERBARA ögon du har!

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

Det rosa läppstiftet tar fram den gröna färgen i dina ögon!
Vackert.

Joanna sa...

nämen tack!
ni båda, tack tack.
underbara ögon, det var då väldigt roligt att höra när jag gick högstadiet var jag fullkomligt övertygad om att mina ögon.
var små grisögon på allvar jag insåg inte förrän min storebror skrattade och trodde att jag skämtade när jag sa det, att jag kanske.
möjligtvis.
hade en skev bild av mig själv.
ungdomen, puh att den är över.