2008/12/27

Om klänningar och om toalettbesök.


Jag brukar.
Av någon anledning väldigt ofta, eller nej men i alla fall ibland.
Fotografera mig när jag är på offentliga toaletter.

Ska jag egentligen erkänna detta det låter ju faktiskt inte riktigt klokt.

Jag är väldigt fascinerad av offentliga toaletter, hur de antingen göms undan och får någon slags standardutformning.
Eller så tas de med i arkitekturens extravagans som byggnaden de ligger i i övrigt är uppförd i.
Det är intressant och aldrig uppskattar jag när ett rum är vackert utfört så mkt som.
Offentliga toaletter.

Min favorittoalett i Gävle kanske är Spegelns.
För där är det fullt med affischer så man kan sitta och titta om det är något evenemang man inte vill missa.
Eller Konserthusets för det är så högt till tak och i det badhus som det en gång varit täckt av vitt kakel.

Min djupt hallonröda klänning har en glans som blir oöverträfflig på bilder.
Och min turkosa klännings lysande färg görs inte till rätta.
I just den här bilden.
Båda klänningarna är second hand och på knappen sitter Audrey Hepburn.

Och nu.
Ska jag gå på toaletten adjö adjö.

Inga kommentarer: