2008/11/28

Om ett modereportage.


Foto: Britt Mattson, Arbetarbladet.

Vackert i andra hand

Mitt senaste modereportage.
Består av min fina Martina på bilderna och fina fotograf-Britt bakom kameran.
Vi satte oss i en bil (Britts bil) och körde ut till Valbo.
För att visa hur mkt man kan fynda på second hand det kan ju passa bra i dessa tider.
Med finanskris och varsel om uppsägningar.
Kan man vilja hålla lite mer om plånboken.

Och det jag glömde skriva i texten i tidningen är.
Att man kan göra andra hands-fynd på sin egen vind (eller ännu hellre en äldre släktings vind).
Kläder man burit upp för att man inte använt dem på ett tag kan efter något år i gömmor kännas roliga och som nya igen.

4 kommentarer:

Sofie Violett sa...

Det ser ut som en liten bit av himlen! Ska titta efter Arbetarbladet på biblioteket imorgon!

Joanna sa...

ja det är precis vad det är.

Fen sa...

Hej igen, nu såg jag att du bor i Gävle, av någon anledning så trodde jag att du bodde i Göteborg. Jag hittade dig på Drömmas sida nämligen, hmm så synd angående barnvagnstransporten. Hoppas det löst/löser sig ändå.
Hälsning Fen

Joanna sa...

fen,
blotta tanken var nog vänlig.
jag tror det löser sig, vi får ta den med bussgods.

men jag har bott i gbg och jag ska snart till gbg.
men det får bli bussgods för vagnens del.

tack för omtanken i alla fall.