2008/11/05

Om en utmaning.


- Länka till den som utmanat dig och sätt in dessa regler på din blogg.
- Berätta sju saker om dig själv, alldagliga som knasiga.
- Utmana sju stycken bloggare i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till dem.

Jag börjar med punkt 1; Fina Lotta på fina Drömma utmanade mig.
Men på punkt nummer tre faller jag.
För utmana är jag dålig på, ofta har alla jag läser redan gjort den och jag vill inte gärna tränga mig på.
Så jag gör utmaningen och tycker det är bra nog.
För listor är roliga.

1. Jag har spelat tvärflöjt i tjugo år, jag var riktigt duktig en gång i tiden (den tid när jag övade fem timmar om dagen).

2. Jag har ett ärr på hakan från när jag skulle hjälpa pappa byta däck när jag var kanske fem?
Och han sa "lägg inte däcket på det andra däcket Joanna" och jag la däcket på det andra däcket.
Och halkade i gruset och landade med hakan på en av de där stora muttrarna i mitten av däck vi fick åka till akuten och sy.

3. Jag har jobbat på Norrlandsoperan, jag var korist.

4. Jag är väldigt stark och mkt bra på att flytthjälpa.

5. När jag var liten ville jag bli polis alternativt militär alternativt brandman.

6. Jag flyttade hemifrån när jag var 15 (fast jag fyllde 16 bara ett tag efter) och jag längtade mig sjuk efter min mamma varje dag.
Det har blivit lite bättre nu.

7. När jag var 22? Nåt sånt. Flyttade jag till Kanarieöarna med en veckas varsel.

Bild från boken Hattliv, text och foto Ylva Elzén.

Inga kommentarer: