2008/11/05

Om bio och om min bokhylla.


I kväll var jag på bio.
Med min allra finaste älskling han skulle recensera åt tidningen.
Det var bröderna Coens senaste och den var bra för den var inte som andra filmer.

Jag har arbetat hemma hela dagen och klädde mig därför enkom för bion.
I mjuk klänning och bekvämlighet framför annat.
Okej nästan.

Dessutom har jag en träfågel i bokhyllan.
Den suckar efter blommorna och bladen på Jane Austens Emma och på Carolina Söderholms Svenska formgivare.
Stackarn.
Helt förgäves.

Klänningen från Noa Noa och mkt urringad.
Därav:
Blus från second hand-butik, för att skyla klykan.

4 kommentarer:

Pia Wester sa...

Vilken fin hy du har! Orättvist!

Joanna sa...

haha tack tack pia men det är nog mer den starka blixten och den något oskarpa delen av bilden som gör det.

Sofie Violett sa...

Inte slingra sig undan nu! Du måste stå upp och skämmas litet för din porslinshy :)

Joanna sa...

icket icket, jag fortsätter att på ett tråkigt blygsamt (självnedvärderande) sätt hävda att min hy inte är så fin som på bilden.