2008/11/14

Om Anthon Berg och om god frukost.


I dag var dagen.
Då jag åt en mkt god frukost.
Soyghurt vanilj och frysta hallon och björnbär.

Det var dagen.
Då jag insåg än mer hur gärna jag vill ha 1). ett stycke kamerastativ och 2). ett stycke självutlösare.
Jag bänglade upp kameran med en Anthon Berg marsipanpralin.
Och måste ställa in fokus utan att jag är i bild och får gissa mig till vad det kan bli.
Oftast gissar jag fel.
(Bängla är ett bra norrbottniskt ord som betyder ungefär krångla)

Det är dagen jag har en blus från second hand (som är slående lik min klänning från i går).
Och min kära mormors gamla gå på begravning-kjol, den har två fina band i nederkanten.
Ett i sammet ett i siden.
Och jag har en kudde från Indiska som jag önskar kunde.
Likt en Walt Disney-film under natten förvandlas till.
En underbar klänning i samma stil.

Och det är dagen då jag fortfarande svävar på moln av lättnaden.
Över att uppsatsen äntligen är godkänd.

3 kommentarer:

Miss Rascal sa...

Ohh, that's a sexy dark purple pillow(?)

Why do you always look so flawless?
Do you have any bad hair/clothes days at all? :)

Joanna sa...

att jag då har.
jag bara inte fotar dessa dagar, hehe.

visst är kudden underbar!

Drömma-Lotta sa...

Gud jag skrev ett JÄÄTTELÅNGT svar här alltså!!
Nytt kort försök:

*roligt att se dig i lite utsläppt ibland ;)
*otrolig kudde, VILL HA!!
*väldigt vacker blus fröken har.

Japp, det var
nej fel
Grattis skulle jag
säga!!!
Grattis för det där med färdig uppsats.
Pust, over and out.
/Drömma Lotta