2008/10/16

Om vad män gillar.

SÅDANT SOM MÄN FINNER VERKLIGT ATTRAKTIVT:
- vida kjolar, smala midjor och ett intryck av långa ben
- kläder som är moderna, men inte extrema; män följer med i modetrender i högre grad än man kanske inser, och till och med Wall Street Journal har artiklar om mode
- pälsverk och lyxig framtoning i allmänhet
- nästan alla nyanser av blått, vitt, mycket ljust och mycket mörkt grått; somliga män avskyr att se sin hustru i svart; andra tycker mycket om det
- parfym – men moderna män uppskattar lättare dofter än deras fäder gjorde, finstämda, sofistikerade blandningar snarare än enkla dofter
- kragar på dräkter och kappor


Geneviève Antoine Dariaux - Elegans -en faschinabel guide till stil och grace.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej käraste modebloggare och tusen tack för sist! Så hittade jag din blogg och har fullständigt förälskat mig i denna, så detta blir ingen kommentar till ett specifikt inlägg utan snarare en hyllning av generell karaktär....super inspirerande och jag tror nästan jag blir tvungen att fotogarfera lite fina grejer i mina ägor och skicka till dig....så skicka mig gärna din mail adress. Stor kram från Malin i skåne

Joanna sa...

allra bästa malin,
vi på modebloggen (alltså jag) tar alltid emot hyllningar av generell karaktär.

tack själv för senast det var en mkt trevlig kväll och jag fann det berikande att få lära känna dig en smula närmre.
jag sänder dig ett mejl så snart jag tagit den från erika, för bilder från dig på dina grejer det kan ju inte vara annat än underbart.

en än större kram till dig från gävle.
en fredagskram till och med.