2008/09/22

Om min vita kavaj med fina detaljer.

En gång var jag i Danmark över dan med min lillebror och hans kompis.
De letade billig öl och jag gick i klädbutiker.

I ögonvrån just när jag skulle gå ut ur den sista fångades glittrande paljetter upp.

Och det var en vit kavaj från St Martins och den var på jättemkt rea och den var i min storlek och jag älskade den med en gång.

Så jag köpte den och det jag gillar mest är:
- Insekterna inne på fodret
- Paljetterna längst ut på ärmarna
- Trekvartslängden på ärmarna
- De vita blombrodyrerna
- Pikétyget

2 kommentarer:

Anonym sa...

kackerlackorna på insidan är så fina! Har sett några plagg från 40-50 talet som har just kackerlackor på sig faktiskt- bland annat en jättefin svart stickad kofta med paljetts-kackerlackor. Jitterbuggs!

Joanna sa...

nämen är det sant!?
det låter ju helt fantastiskt fint jag vill också ha paljettkackerlackor.