2008/09/11

Om Alexander McQueen, höst/vinter 2008-09.

Alexander McQueens ready to wear-kollektion.
Den får mig att tappa andan.
Den börjar i svart och vitt och bara det är fantastiskt nog.

Sen kommer dessa orientaliska Tusen och en natt-drömlika skapelser som jag inte ens i min vildaste barndoms-jagvargaleniälvorochprinsessor-fantasi hade kunnat drömma ihop.

Den där vita enkla klänningen.
Jag vill ha den när jag dricker te hemma i soffan.
Den vita kappan med hermelinefterliknande (jag hoppas det bara är efterliknande) päls vill jag har som höstkappa.
Uniformsliknande saken till chiffongdrömlika tunikan och guldleggingsen kan jag ha när jag tar min morgonpromenad.
Jag ger hela min garderob för de där sex plaggen.
Jag lovar jag skulle vara nöjd så.

Bilder från www.style.com.

Inga kommentarer: