2008/08/25

Om min nya lila klänning m.m.

I går hade jag min nya lila klänning på mig.
Och tre.
Tre! (!!!)
Halsband.

Och en liten jacka vars litenhet kompenserades av den stora väskans storhet.
Min storebror frågade mig en gång om det var något slags mode att ha handväskor stora som resväskor.
Och i såna fall varför.
Det kan ju vara litenhets-hetsen.
För gömmer man sig bakom en stor handväska ser man mindre ut.
Jag har den mest.
Mest.
För att jag tycker att den är fin, men det där med litenhets-hetsen tål att tänkas på.

Det var alldeles för kallt jag borde tagit strumpbyxor och vinterkappa också.

Klänning Myrornas Ö Ersboda (Umeå).
Jacka Noa Noa.
Väska Noa Noa.
Halsband (alla tre) Noa Noa.
Eller Woaw woaw som min pappa alltid får till det, och tänker på någon kinesisk hund.

Inga kommentarer: