2008/08/29

Om en blyertsgrå och om gränsen.

Östra Ersboda.
Umeå.
Kupan.
Min bror: Den är farligt nära gränsen.
Jag: Iihihihi hi.
Min bror: Alltså. Farligt nära, jag vet fan inte.
Jag: Iihihi jag tar den!

Inte för att den var farligt nära 80-tals-gränsen utan för att den var blyertsgrå med sammetsprickar och med puffärmar och en rosett i svanken och för.
Kanske kanske lite för att den var nära 80-tals-gränsen och att man med rätta klänningen och frisyren till ger en fin motvikt mot 80-talet och bara skapar.
Jämnvikt.

Den är med i Paris vi strosar kanske förbi någon fin renässansbyggnad i detta nu tillsammans.
Typ Hôtel Carnavalet eller ännu bättre Centre Pompidou
från 70-talet (Pompidou är nästan lika fint i munnen som makadam).
Eller något gotiskt som Notre Dame.
Okej slut på arkitekturhistorielektionen alla som vill veta mer kan googla eller låna en bok på bibblan hej då.

Inga kommentarer: