2008/08/24

Om dagisJoanna och om oretuscherade bilder.

Nu hittade jag bara två bilder på mig och de är från min dagistid.
Och inte alls såna där bilder som Skolfoto föreslår att man ska retuschera.

Men hade man gjort det med dessa hade jag kunnat be dem fixa t-shirten på vänstra bilden.
Till något annat, typ en röd långärmad eller liknande.
Eftersom min mamma på morgonen sa nu tar du inte av dig övertröjan Joanna (f.ö. en av de få gånger hon gav uppmaningar vad gällde kläder).
För t-shirten var väldigt trasig och fläckig men jag gillade den.
Och tog av mig övertröjan när vi skulle fotograferas och hade inte en tanke på att mitt brott med tiden skulle uppdagas.

En skarpögd läsare noterar även.
Att hårfärgen är någon nyans ljusare och kan meddelas att den var ännu ljusare när jag var ännu yngre.
Och mörknade för varje år jag blev äldre.
Vilket gör att man med min hårfärg nu kan dra slutsatsen.
Att jag är väldigt väldigt uppvuxen.

Inga kommentarer: