2008/04/03

Om äventyr.



En gång för något år sedan var jag på äventyr.
Jag hade bestämt mig redan under våren att utföra det.
Men då var min fot knappt läkt efter en fraktur.
Och en god vän övertygade mig att i alla fall vänta till hösten.

Så när det blev höst tog på mig så bra kläder som jag bara hade.
För att gå på rep över vatten.

Polotröja från H&M, kjol från Twist & Tango, skor från Clarks (med vristrem, mkt bra att ha när man går på rep så att skon verkligen sitter där den ska).

Det var en av de bästa dagarna i mitt liv.
Segern över repen var bara en av orsakerna.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Så är det en underbar bild också!

Joanna sa...

ja.

men jag känner mjölksyran i armarna bara av att titta på bilden.
mjölksyran jag passande nog fick exakt på mitten av repet.
där det tyngdes ner som mest och bara var några centimeter från vattenytan.
och fick mig att svaja fram och tillbaka.

men tillfredsställelsen när jag kom iland på andra sidan var total.
jag satt som ett tänt litet ljus i josefins baksäte.
och bara log.
och eftersvettades.

Anonym sa...

Vart är du på bilden? Påminner nämligen lite om ett ställe där jag var på klassresa i högstadiet, Högbobruk heter det om jag inte minns fel...

/Erika

Joanna sa...

erika, högbo bruk låter bekant.
strax utanför sandviken är det.
jag skulle kunna googla och kolla men jag är alldeles för tärd efter gårkvällen för att orka.