2008/04/22

Om mjukisbyxor och "ungdomar".

För många år sedan.
Kanske var det sju?
Skrev jag för en gratistidning i Umeå.

En krönika handlade en gång om ett stilfenomen som började dyka upp.
Och jag förfärades.
Nu för tiden är jag lite mer mogen, snäll ödmjuk och förstående så där.
Men jag reagerar fortfarande på stilen, undrar vad som gör den så ihärdig.

Tjejer i högstadieåldern (plus minus) som till sina snäva och utmanande toppar.
Till sina välsminkade ansikten och fixade hårsvall och parfymdoftande gå-bort-på-fest-liknande accessoarade yttre.
Väljer att bära stora och illasittande mjukisbyxor.

Jag tycker mig minnas att jag då skrev att min teori var att det kunde vara träningstjejer som tränade fotboll eller innebandy eller någon annan sport och inte orkade byta om helt mellan varven.
Men kan de verkligen vara så många?

Alltså.
All kred till dem om det är så att de bara vill vara mysiga och inte orkar fixa sig kläder är trots allt inte allt (haha, va? Sa jag det där?).
Men jag får inte ihop övre delen av kroppen med den nedre.
Den avslöjar ju att de faktiskt bryr sig.
Och att det där med säckiga mjukisbyxor som hasar ner och visar underkläderna lite mer än vad jag vill se.
Ju måste vara en trend.

Inga kommentarer: