2008/03/14

Om strumpbyxor.

Jag ska idag inhandla strumpbyxor.
Några stycken, kanske fem.
Med den högsta den jag bara kan finna.

De får gärna vara så tjocka att folk tror jag går omkring i täckbyxor.
Och man måste nöta med en konservöppnare i minst trekvart innan man kommer igenom dem.

Att strumpbyxor ofta håller för endast en gång.
Får mig att må lite illa faktiskt.
Det spelar ingen roll om det är ett tre-pack för 30 kronor.
Eller dyra 99-kronors som man tänker "men är de så här dyra borde de väl hålla ett tag?" om.
Strumpbyxor borde inte vara en engångs-vara.
Det kan bara inte vara bra för miljön.
Någonstans.

Inte för ekonomin heller.
Min alltså.
Enligt vissa är konsumtion stärkande för nationalekonomin.
Men det orkar jag inte ge mig in i.

Våren ställer till det.
En liten sten i skon och det är kört.
Tunnstrumpan går sönder utan att ens försöka kämpa.

Jag undrar hur mkt jag lagt ut på strumpbyxor.

Inga kommentarer: