2008/03/04

Om art deco.

En av mina absoluta favoritstilar är.
Jugend.

Eller art nouveau om man så vill.
Och även art deco.


På senare tid har art deco smugit sig närmre in på mig.
Förut påminde det mig för mkt om 80-talet.
Vars former ofta inspirerats av art deco.


Jag önskar jag hade en gammal släkting som kunde ringa mig en dag och säga.

- Nämen Joanna jag såg på din blogg att du älskar art deco och tänka sig jag som har så många gamla smycken från den tiden du får dem dufårdemALLIHOPA.


- Jahadå tack.
Skulle jag svara.
Just innan jag svimmade.


Bild: ett foto på sida ur boken Art Deco - an illustrated guide to the decorative style 1920-1940 av Arie Van De Lemme.

2 kommentarer:

Anonym sa...

En sån släkting skulle jag också vilja ha. Fast min släkting skulle ge mig ett jugendhus, lite jugendmöbler och en massa jugendtapeter och tyger...
Och om min släkting har smycken så kan du få dem.

Joanna sa...

men jag vill ju också ha ett jugendhus, jugendmöbler och en massa jugendtapeter och tyger.
men okej då, eftersom det skulle vara din släkting antar jag att du har förtur.
men tack för smyckena.