2008/01/04

Om att prata.

Jo just det.
I eftermiddag ska jag prata om vårmode.
Efter halvfyranyheterna.
På Radio Gävleborg.
Det är p4, för alla som tror att radio handlar om Mix Megapol.

Alltså.
Om man känner till mitt smarta svar i somras när jag pratade om second hand-shopping på tv4.
Då kan man lätt se mina milslånga inlägg här nedan om just vårmode.
Som en slags gardering.
För att visa att jag kan tänka.
Och faktiskt vet endel saker.


Alt. 1.
- Vad ska man tänka på när man handlar second hand?

- Att priset ofta känns högre bara för att man går bland en massa tio och tjugokronorströjor, men att trehundra, till och med femhundra kronor, inte är mycket alls egentligen för en vacker klänning i god kvalité sydd av en sömmerska. Man får inte bli prisblind och snål.
Sen ska man inte tänka för länge heller, hänga tillbaka ett plagg för att sen återkomma någon dag senare. Då är det för det mesta borta.
Dessutom bör man ta reda på när butiken får in nya partier med kläder så man kan gå dit i början av en sådan period, innan det blir så utplockat. Man måste vara beredd på att leta för att finna de riktiga guldkornen.

Alt. 2.
- Vad ska man tänka på när man handlar second hand?

- Ööh. Ingenting?

Obs obs.
Om man är en programledare på radio och läser detta behöver man inte oroa sig.
Jag har naturligtvis blivit betydligt smartare sedan i somras.
Jag ska trots allt fylla 30 i år.

Inga kommentarer: